تغییر عرض سکشن در المنتور

آموزش تغییر عرض سکشن در المنتور 

در آپدیت جدید افزونه المنتور برای تغییر عرض سکشن در المنتور یه نکته مهم وجود داره که اگه اون رو انجام ندید عرض سکشن شما هیچ تغییری نمیکنه!

توی این مقاله از صفحه آموزش المنتور سایت کنترل وب قصد داریم که این نکته رو هم در آپدیت جدید و هم نسخه های قبلی المنتور به شما آموزش بدیم:)

 

ما چه مواقعی به تغییر عرض سکشن در المنتور نیاز داریم ؟

زمانی هست که مثلا شما دارید هدر وبسایت خودتون رو طراحی میکنید و میخواید که این هدر تمام عرض صفحه شما رو در بر بگیره و از سمت چپ و راست به صفحه بچسبه!

یا مثلا شما یه اسلایدر با دکمه عمودی در المنتور طراحی کردید و قصد دارید که این اسلایدر شما تمام عرض صفحه رو بگیره و از چپ و راست فاصله ای بین اسلایدر شما و صفحه وجود نداشته باشه.

اینجاست که میتونید با تغییر عرض سکشن در المنتور و تمام عرض کردن اون اینکارو انجام بدید.

و یا حتی جاهایی هست که شما قصد دارید اون المانی که توی بخش و سکشن شما وجود داره عرض دلخواهی داشته باشه و به راحتی بتونید اون مقدار عرض مشخص رو روی سکشن خودتون اعمال کنید.

تغییر عرض سکشن در المنتور-کنترل وب

نحوه تنظیم عرض بخش در المنتور

تغییر عرض اسلایدر در المنتور

 

برای تغییر عرض سکشن در المنتور اولین مرحله اینه که یه سکشن باز کنید و اون المان مورد نظر خودتون رو داخل اون بندازید. مثلا در اینجا ما داخل سکشن خودمون یه اسلایدر رو انداختیم.

تغییر عرض اسلایدر در المنتور-کنترل وب

حالا این اسلایدر از سمت چپ و راست با صفحه فاصله داره که این فاصله برای ما خوشایند نیست و ما قصد داریم که از چپ و راست به صفحه بچسبه!

برای اینکار باید عرض سکشن خودمون که این اسلایدر داخلش هست رو تغییر بدیم.

برای تغییر عرض سکشن در المنتور توی اولین قدم روی سکشن خودمون کلیک میکنیم و وارد قسمت ویرایش بخش میشیم و عرض محتوا رو از روی حالت جعبه ای روی تمام عرض میزاریم.

 

تنظیم عرض بخش در المنتور-کنترل وب

 

اینجا توجه داشته باشید که اگر خواستید عرض دلخواه رو اعمال کنید میتونید با همون حالت جعبه ای از قسمت پایینش عرض دلخواهتون رو وارد کنید.

حالا برای اینکه اسلایدر ما کامل به صفحه بچسبه و هیچ فاصله ای وجود نداشته باشه میتونید باید گزینه فاصله بین ستون ها که پایین تر از عرض قرار داره رو روی بدون فاصله قرار بدید.

 

بخش کشیده در المنتور

حالا اگر المنتور شما نسخه قدیمی باشه تا اینجای کار که انجام بدید این عرض برای شما اعمال میشه و لازم نیست کار دیگه ای انجام بدید.

اما اگر المنتور شما آپدیت باشه با انجام اینکار اسلایدر یا هدر شما تمام عرض نمیشه و باید گزینه بخش کشیده که به تازگی به قسمت ویرایش سکشن اضافه شده رو روی روشن قرار بدید.

 

بخش کشیده در المنتور-کنترل وب

 

بعد از روشن کردن این گزینه المان مورد نظر شما بصورت کامل از سمت چپ و راست به صفحه میچسبه و هیچ فاصله ای بین اونها باقی نمیمونه.

ما توی دوره جامع آموزش المنتور بصورت دقیق و کامل به تمامی این نکات اشاره کردیم. اگر دوست داشتی به دوره ما سری بزن:)

هر مشکل دیگه ای که توی بخش ها و سکشن ها داشتی میتونی توی کامنت ها از ما بپرسی.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

4 پاسخ

    1. خوشحالیم که مورد استفاده قرار گرفت دوست عزیز

  1. سلام من وقتی برگه ایی میسازم یا قالب و بخش داخلی اضافه میکنم میخوام بزرگش کنم بزرگ نمیشه و همون جوری می مونه از عرض

    ولی تو هدر و فوتر اینجوری نیست و راحت تا اخر بزرگ میشه ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام دوست عزیز. بجای بخش داخلی از المان جدید کانتینر که المنتور اضافه کرده استفاده کنید. بخش داخلی دیگه تقریبا منسوخ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط