اضافه کردن فونت در المنتور

 

آموزش اضافه کردن فونت در المنتور به همراه وزن های مختلف آن

در این ویدیوی آموزش اضافه کردن فونت در المنتور قصد داریم مرحله به مرحله، به نحوه نصب یک فونت روی المنتور به همراه وزن های مختلف آن بپردازیم.

اگر شما هم یک سایت وردپرسی دارید و قصد دارید روی وردپرس و المنتور خودتون یک فونت جدید رو بارگذاری کنید که بتونید اون فونت رو روی قسمتهای دلخواه سایت خودتون و در المانهایی که با المنتور ساختید اعمال کنید، در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

اضافه کردن فونت در المنتور : اولین قدم انتخاب فونت دلخواه

شما در اولین قدم برای اضافه کردن فونت در المنتور باید فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و فرمت وب آن را با وزن های مختلف دانلود و یا خریداری کنید.

توجه کنید که اگر فونت مورد نظر ما یک فونت رایگان باشد، می‌توانید آن را از سایتهای معتبر بصورت رایگان دانلود کرده و از آن روی سایت وردپرسی خود استفاده نمائید. اما اگر فونت مدنظر شما حق نشر داشته باشد و غیر رایگان باشد، باید آن فونت را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

برای مثال در صورتی‌که فونت انتخابی شما فونتی غیررایگان باشد، می‌توانید آنرا از سایتهای معتبر مثل سایت فونت ایران خریداری کرده و با وزن های مختلف در سایت خود استفاده نمایید.

 

بعد از تهیه فونت مورد نظر برای اضافه کردن فونت در المنتور چه کنیم؟

برای اضافه کردن فونت در المنتور ابتدا وارد سایت وردپرسی خودتون بشید و از قسمت پنل پیشخوان خودتون روی سایت (در صورتی که پلاگین صفحه ساز المنتور رو نصب کرده باشید) گزینه ای با عنوان المنتور برای شما نمایش داده می‌شود.

حال برای اضافه کردن فونت در المنتور روی گزینه ی المنتور و زیر‌منوی فونت های سفارشی یا همان custom fonts کلیک کنید.

اعمال فونت روی المنتور - کنترل وب

 

 

در مرحله ی بعدی در صفحه ی باز شده روی گزینه اضافه کردن فونت جدید یا همان Add New کلیک کنید.

توجه داشته باشید که علت این عدم هماهنگی ترجمه های گزینه ها در المنتور، تفاوت در نسخه های المنتور هست که برای بعضی دوستان ممکنه این گزینه ها ترجمه شده باشه و فارسی باشع اما برای بعضی از دوستان دیگه این گزینه ها با همون زبان اصلی خودش یعنی زبان انگلیسی باقی مونده باشه.

اما در هر صورت این تفاوت هیچ تاثیری روی خروجی کار نداره و مراحل کار دقیقا با هم یکیه 🙂

حالا برای اضافه کردن فونت در المنتور در صفحه ی باز شده ابتدا در فیلد مربوطه باید اسم فونت مد نظر خودتون رو وارد کنید. دقت کنید که اینجا حتما نباید اسم وارد شده دقیقا اسم فونت شما باشه و می‌تونید از اسم های دلخواه خودتون برای فونت ها استفاده کنید.

برای مثال در تصویر زیر ما قصد داشتیم فونت وزیر را بارگذاری کنیم و در فیلد اول اسم فونت یعنی vazir را وارد کردیم.

اضافه کردن فونت در وردپرس - کنترل وب

بعد از اینکه اسم فونت مدنظر رو وارد کردید روی دکمه افزودن متغیر های فونت یا همون ADD FONT VARIATION که پایین قسمت اسم فونت وجود دارد کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی این دکمه فیلد هایی برای شما باز میشوند که می‌توانید در این قسمت فرمت های مختلف یک فونت را با وزن های مختلف بارگذاری کنید.

اضافه کردن وزن های مختلف به فونت در المنتور - کنترل وب

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید فیلدهای مختلفی وجود دارند. مثلا فرمت woff و woff2 و TTF و… که اگر شما فرمت وب یک فونت را تهیه کرده باشید وزنها و فرمتهای متفاوت در آن وجود دارند.

ابتدا فایل مربوط به فونت خودتان را از حالت فشرده خارج کرده و بعد از آن با کلیک کردن بر روی دکمه آپلود کنار هر فرمت، فرمت مخصوص به هر کدام را توی این قسمت آپلود کنید.

اگر به قسمت بالا توجه کنید گزینه ای با عنوان weight یا همان وزن فونت وجود دارد.

در واقع شما تا الان فرمت های مختلف وزن نرمال را وارد کرده اید و بعد از این باید از قسمت وزن یا همان weight وزن را تغییر دهید.

برای این کار مجددا روی دکمه طوسی رنگ ADD FONT VARIATION در پایین فیلدها کلیک کنید تا یک پنل جدید دقیقا مشابه پنل فعلی برای شما باز شود.

 

وزن فونت در المنتور - کنترل وب

در این قسمت وزن مورد نظر را انتخاب کنید و مجددا شروع به بارگزاری فرمت های مختلف این فونت در وزن جدید شوید.

به همین ترتیب این کار را برای تمام وزن های خود انجام دهید.

توجه کنید که اگر فقط به وزن خاصی از آن فونت روی سایت خود نیاز دارید، بارگذاری همان وزن کافیست. برای مثال اگر فقط به وزن نرمال آن فونت روی سایت خود نیاز دارید بارگذاری فقط قسمت وزن کفایت میکند و لازم نیست که وزنهای مختلف را بارگذاری نمایید.

 

به‌ طور کلی برای اضافه کردن فونت در المنتور باید مراحل زیر را طی کنیم :

  1. از قسمت پیشخوان المنتور وارد منوی المنتور و زیرمنوی فونت های سفارشی شوید.
  2. اسم فونت دلخواه خود را وارد کرده و روی دکمه افزودن متغیرهای فونت کلیک کنید.
  3. وزن فونت خود را انتخاب کرده فرمت های مختلف آنرا آپلود کنید
  4. در آخر برای ثبت فونت روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.
  5. فونت شما در المنتور شما اضافه شده و آماده ی استفاده می‌باشد.

 

در آخر بعد از طی کردن تمامی این مراحل برای اضافه کردن فونت در المنتور حتما روی دکمه ی بروزرسانی در سمت چپ صفحه کلیک کنید چون در غیر اینصورت ممکن است تغییرات شما ذخیره نشود.

حالا برای استفاده از این فونت در المنتور، کافی است از بخش المانهای المنتور روی گزینه ی تایپوگرافی هر المان کلیک کرده و اسم فونت دلخواه را وارد کرده و آنرا انتخاب کنید و به همین راحتی آنرا بر روی المان مربوطه اعمال کنید.

امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه 🙂

هر سوال یا ایرادی که داشتید میتونید توی قسمت کامنت های این مقاله از ما بپرسید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط