ماسک (Mask) در المنتور

ماسک (Mask) در المنتور،قابلیت ماسک کردن تصاویر یکی از اون قابلیت هایی که در نرم افزار های گرافیکی مختلف ( مثل نرم افزار فوتوشاپ و … ) وجود داره که با استفاده از این قابلیت، میتونیم شکل دلخواهی رو برای تصویرمون ایجاد کنیم و کاری کنیم که فقط قسمتی از تصویر مطابق با طرح دلخواه رو ایجاد کنیم.
خوشبختانه صفحه ساز المنتور، با داشتن قابلیت ماسک (Mask) در المنتور، این امکان رو در اختیار ما گذاشته تا با استفاده از ویژگی جذاب ماسک (Mask) در المنتور، بتونیم برای تصاویر استفاده شده در سایتمون، این قابلیت رو درون خود المنتور ایجاد کنیم و تصاویر ماسک شده جذابی رو برای سایتمون طراحی کنیم.
توی این سری از آموزش های رایگان سایت کنترل وب،  با قابلیت ماسک (Mask) در المنتور آشنا میشیم تا با استفاده از این قابلیت جذاب، به کمک امکانات داخلی خود صفحه ساز المنتور، ماسک (Mask) در المنتور رو برای تصاویر سایتمون ایجاد بکنیم تا با  قابلیت ماسک (Mask) در المنتور ، بدون نیاز به افزونه جانبی هر شکل ماسک دلخواه  رو برای تصاویر سایتمون طراحی کنیم.
خوشبختانه استفاده از این قابلیت در المنتور، به چند تصویر محدود شده برای ماسک تصویر محدود نمیشه و ما این امکان رو داریم که با استفاده از تصاویر دلخواه و ترکیب این تصاویر به عنوان طرح ماسک برای تصاویر سایتمون، هر طرح دلخواهی که مدنظر داریم رو برای تصویرمون ایجاد کنیم.
حالا که المنتور این قابلیت رو داره، با ما تا آاخر این آموزش همراه باشین تا تنظیمات و امکانات ماسک (Mask) در المنتور رو به صورت کامل یاد بگیریم.
ماسک (Mask) در المنتور-کنترل وب

نقطه صفر استفاده از ماسک (Mask) در المنتور:

اول از همه برای اینکه بتونین از این قابلیت در سایت خودتون استفاده کنین، لازمه که افزونه صفحه ساز المنتور رو بر روی سایت وردپرس خودتون نصب کنین. اگر با نحوه نصب و فعال سازی المنتور آشنایی ندارین، کافیه که به صفحه آموزش المنتور  مراجعه کنین و آموزش نصب و فعال سازی این صفحه ساز قدرتمند رو یاد بگیرین.

 

بعد از نصب و فعال سازی، می تونین از این قابلیت استفاده کنین.

 

قدم اول در استفاده از ماسک (Mask) در المنتور:

برای اینکه از امکاناتی که ماسک (Mask) در المنتور در اختیارمون میذاره استفاده کنیم، لازمه که ابتدا یک بخش داشته باشیم تا با قرار دادن المان “تصویر” در این بخش، کار طراحی رو شروع کنیم.
برای ایجاد یک “بخش” مثل تصویر زیر، بر روی گزینه ایجاد بخش در صفحه کلیک می کنیم تا بخش رو در صفحه ایجاد کنیم.
ایجاد بخش برای طراحی | کنترل وب
بعد از اینکه این بخش رو درون صفحه قرار دادیم، المان ” تصویر “ رو از بین المان های موجود در المنتور، انتخاب می کنیم و با کشیدن و رها کردن این المان(drag & drop) ، این المان رو در بخشی که ایجاد کردیم قرار می دیم.
اگر موفق به پیدا کردن این المان نشدین، می تونین از فیلد جست و جویی که در بالای نوار المان ها وجود داره، اسم این المان یعنی “تصویر” رو جست و جو کنین تا به ویجت موردنظر دسترسی داشته باشین.
المان تصویر المنتور|کنترل وب

قدم دوم در استفاده از ماسک (Mask) در المنتور:

بعد از اینکه المان تصویر رو در بخش مربوطه انداختیم، برای اینکه بتونیم از قابلیت ماسک رو این تصویر استفاده کنیم، اول باید تصویری رو از تنظیمات درون المان تصویر انتخاب کنیم. برای این کار با استفاده از انتخابگر تصویر در قسمت “محتوا” با کلیک کردن بر روی تصویر ، تصویر موردنظر رو انتخاب می کنیم.

 

انتخاب تصویر برای المان تصویر | کنترل وب

 

بعد از اینکه تصویر رو از این قسمت انتخاب کردیم، برای این که از قابلیت ماسک روی این تصویر استفاده کنیم، باید با استفاده از تنظیمات تب “پیشرفته” در المان تصویر، گزینه “ماسک” رو فعال کنیم تا با استفاده از امکاناتی که قابلیت ماسک در اختیارمون میذاره، تنظیمات موردنیاز خودمون رو برای ماسکه کردن تصویر به تصویر اعمال کنیم.

 

فعال سازی قابلیت ماسک|کنترل وب

 

 

قدم سوم در استفاده از ماسک (Mask) در المنتور:

بعد از اینکه تنظیم “ماسک” رو از قسمت پیشرفته فعال کردیم، زیر منویی رو مطابق تصویر زیر مشاهده می کنیم که از طریق این زیر منو می تونیم تنظیمات موردنیاز رو برای قابلیت ماسک فعال شده روی تصویر رو انجام بدیم.

اولین قسمت از تنظیمات ماسک، گزینه ای به نام “شکل” هست که با استفاده از این گزینه می تونیم شکل های موردنظر رو برای طرح ماسک تصویر از بین گزینه های موجود انتخاب کنیم. به عنوان مثال اگر مقدار این گزینه رو روی حالت “گرد” قرار بدیم، ماسکی با طرح دایره ای بر روی تصویرمون ایجاد می کنیم و با این قابلیت امکان ایجاد تصویر دایره ای رو پیدا می کنیم.

ممکنه که این سوال براتون ایجاد شده باشه که اگر نیاز داشته باشیم تا طرح دلخواهی برای ماسک موردنظرمون ایجاد کنیم، آیا این قابلیت درون المنتور وجود داره؟

خوشبختانه جواب این سوال مثبته و می تونیم با قرار دادن مقدار گزینه “شکل” روی “سفارشی”، شکل دلخواهی رو برای ماسک تصویر موردنظر انتخاب کنیم.

بعد از اینکه این مقدار رو بر روی گزینه “سفارشی” قرار دادیم، می تونیم با انتخاب گری که در اختیار داریم، طرح دلخواه ماسک رو انتخاب کنیم.

 

انتخاب تصویر ماسک سفارشی | کنترل وب

 

برای اینکه تصویر موردنظر رو انتخاب کنیم شما می تونین با استفاده از نرم افزار های طراحی مثل ایلستریتور و … این طرح ها رو ایجاد کنیم. اما شما می تونین با استفاده از سایت های آنلاینی که شکل های تصادفی و یا دلخواه رو ایجاد می کنن، تصاویر مختلف رو برای استفاده به عنوان طرح ماسک استفاده کنین.

برای اینکه به این وبسایت ها دسترسی داشته باشین، می تونین کلمه shape generator رو داخل سرچ کنین و از سایت هایی که این قابلیت رو در اختیار شما میزارن استفاده کنین.

به عنوان مثال یکی از سایت های کاربردی در این زمینه، سایت softr هست که به شما این امکان رو میده تا با تنظیم نوع شکل و تعداد اضلاع، شکل موردنظر رو ایجاد کنین.

 

shape generator در گوگل | کنترل وب

 

 

ایجاد شکل دلخواه|کنترل وب

 

بعد از اینکه تصویر موردنیاز رو ایجاد کردین می تونین با گزینه هایی که برای فرمت های مختلف در اختیار شما وود داره، فرمت موردنظر خودتون رو دانلود کنین.

 

ذخیره شکل دلخواه | کنترل وب

 

حالا می تونین توی قسمت انتخاب گر تصویر که در بالا توضیح دادیم تصویر دانلود شده رو به عنوان طرح دلخواه ماسک انتخاب کنین.

 

تنظیمات اضافی :

حالا که تونستیم ماسک موردنظر رو ایجاد کنیم، با استفاده از گزینه “اندازه” و مقدار هایی که در اختیارمون قرار میده می تونیم مقدار اندازه ماسک رو تنظیم کنیم.

 

اندازه شکل ماسک | کنترل وب

 

با استفاده از تنظیم “جایگاه” می تونیم جایگاه تصویرمون رو برای قرار گیری درون ماسک ایجاد شده مشخص کنیم.

همچنین از طریق گزینه “تکرار” میتونیم تکرار شدن یا نشدن ماسک رو در طول تصویر مشخص کنیم یا این قابلیت رو غیر فعال کنیم.

 

تنظیم جایگاه ماسک | کنترل وب

 

به همین راحتی! تونستیم که ماسک رو با تمام تنظیمات درون المنتور یاد بگیریم تا بتونیم با استفاده از این قابلیت، شکل های دلخواهی رو برای تصاویر سایتمون ایجاد کنیم. امیددوارم که از این مقاله آموزشی استفاده کرده باشین.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط