ساخت فرم در المنتور

ساخت فرم در المنتور

توی آموزش های قبلی ساخت فرم چند مرحله ای در المنتور رو با همدیگه یاد گرفتیم. توی این آموزش از سایت کنترل وب قصد داریم ساخت فرم در المنتور رو به شما یاد بدیم که از اون میتونید برای هر فرمی توی سایت خودتون مثلا یه فرم ارتباط با ما خیلی جم و جور توی سایدبار صفحه ارتباط با ما از سایتتون استفاده کنید و از کاربران خودتون هر اطلاعاتی که لازم دارید رو دریافت کنید.

 

ساخت فرم در المنتور - کنترل وب
ساخت فرم در المنتور

اولین مرحله برای ساخت فرم در المنتور اینه که شما نسخه ی پرو المنتور یعنی همون المنتورپرو رو روی وردپرس خودتون نصب داشته باشید.

 

اگر المنتورپرو رو نصب ندارید میتونید از صفحه آموزش المنتور ویدیوی آموزشی اون رو ببینید و این افزونه ی صفحه ساز وردپرسی رو روی وردپرس خودتون نصب کنید.

بعد از نصب المنتورپرو توی اولین قدم وارد المانهای المنتور بشید و از ویجت Form برای ساخت فرم استفاده کنید. کافیه که این المان رو بکشید و توی بخش موردنظر که قصد دارید فرم خودتون رو اونجا طراحی کنید بندازید.

 

المان فرم در المنتور-کنترل وب

 

بعد از اینکه این المان رو توی بخش خودتون قرار میدید خود این المان بصورت پیشفرض یکسری فیلدهایی رو به شما نمایش میده که میتونید هر کدوم رو بصورت جداگانه شخصی سازی کنید.

 

توی فیلد اول یا همون Form Name شما میتونید اسم فرمی که میخواید بسازید رو وارد کنید بعنوان مثال فرم تماس با ما.

 

اسم فرم در المنتور-کنترل وب

 

تب های پایینی هر کدوم مربوط به یکی از فیلدهایی هست که در فرم شما وجود داره. شما میتونید با زدن علامت برگه کنار این تب ها یه تعداد اونا اضافه کنید و یا با زدن علامت ضربدر کنار هر کدوم از این تب ها اون تب رو حذف کنید.

 

روی هر کدوم از این تب ها هم که کلیک کنید پایین اون برای شما پنجره ای باز میشه که میتونید تنظیمات مربوط به همون فیلد توی فرم خودتون رو از این قسمت انجام بدید.(تصویر بالا)

 

انواع مختلف فیلدهای فرم در المنتور:

 

Type : نوع فیلد شما هست که با توجه به اطلاعاتی که قصد دارین توی همون فیلد از کاربر دریافت کنید باید اون رو روی گزینه مناسب خودش قرار بدین که در ادامه به چند تا از پر کاربردترین اونا اشاره میکنیم :

 

Text: همون طوری که از اسمش مشخصه برای یک نوشته هست و بیشتر برای اسامی به کار میره مثلا برای فیلد نام و نام خانوادگی.

Email : برای فیلد دریافت ایمیل از کاربر استفاده میشه.

Tel : برای دریافت شماره تلفن از کاربر استفاده میشه.

Checkbox : گزینه هایی رو در اختیار کاربر میتونید قرار بدید که با تیک زدن بتونه اون رو انتخاب کنه.

File upload : برای آپلود فایل ها مثلا دریافت تصویر کاربر استفاده میشه.

Password : برای رمز کاربر مورد استفاده قرار میگیره.

 

و موارد دیگه ای که برای ساخت انواع فیلدها وجود داره که در بالا به مهم ترین ها اشاره کردیم.

 

Label : توی این قسمت شما میتونید لیبل هر فیلد رو که توی فرم شما بالای هر فیلد نوشته شده تغییر بدید و لیبل مورد نظر خودتون رو بنویسید مثلا برای فیلد Name میتونید چون فرم شما به زبان فارسی هست بنویسید نام و نام خانوادگی.

لیبل در فرم-کنترل وب

ساخت فرم در المنتور

 

Placeholder : متن نمونه ای هست که داخل هر فیلد بصورت پیشفرض نوشته شده و شما میتونید اون رو از این قسمت تغییر بدید. پلیسهولدر صرفا مثالی هست برای اینکه کاربر رو راهنمایی کنه تا بدونه که داخل اون فیلد باید چی بنویسه.

 

Required : با روشن کردن این گزینه برای هر فیلد میتونید پر کردن اون فیلد رو برای کاربر خودتون الزامی کنید و تا زمانی که کاربر اون فیلد رو پر نکنه اجازه ارسال فرم رو نخواهد داشت.

 

Column Width : از این قسمت میتونید عرض فیلد خودتون رو مشخص کنید بعنوان مثال اگر 2 فیلد روی هم رو روی 50٪ قرار بدید اونها میان توی یک ردیف و در کنار همدیگه قرار میگیرن.

تب بعدی که تب Buttons هست توی این قسمت میتونید تنظیمات مربوط به دکمه ی خودتون رو انجام بدید.

تنظیمات دکمه در فرم-کنترل وب

 

از قسمت Size میتونید سایز دکمه ی خودتون رو مشخص کنید که به چه اندازه ای باشه.

از قسمت Column Width میتونید عرض دکمه ی خودتون رو مشخص کنید که بسته به اندازه فیلدهاتون میتونید اون رو تنظیم کنید.

از قسمت Alignment میتونید موقعیت دکمه ی خودتون رو مشخص کنید که توی ردیف خودش سمت راست وسط و یا سمت چپ فرم قرار بگیره البته این در صورتی هست که عرض فرم شما روی 100٪ نباشه تا دکمه قابلیت جابجایی داشته باشه.

 

تب Step Buttons : این تنظیمات مربوط به دکمه های مراحل فرم چند مرحله ای هستن که آموزش کامل اون رو توی مقاله آموزش ساخت فرم چند مرحله ای در المنتور بصورت کامل براتون گفتیم.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط